RAMOWY ROZKŁAD DNIA MP 17 2023-24
Uchwała RP nr 8 . 2023r.
Ramowy rozkład dnia dla dzieci młodszych
6.00–8.15
|
Schodzenie się dzieci do przedszkola.
Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka). Zabawy integrujące grupę. Zabawa z zestawu zabaw ruchowych. Praca indywidualna z dzieckiem. |
8.15–8.30 | Przygotowanie do śniadania, m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe.
Śniadanie. |
8.30–9.00 | Śniadanie
Czynności porządkowe po śniadaniu. |
9.00–9.30
|
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową.
Zajęcia dydaktyczne realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Czas realizacji zajęć dostosowany jest do indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych dziecka.
3-latki: 10–15 minut, 4-latki: 15–20 minut. |
9.30–10.00 | Zabawy ruchowe (w tym relaksacyjne).
Zabawy dowolne Zajęcia edukacyjne z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka. Język angielski. |
10.00–11.00 | Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form zabaw na świeżym powietrzu: zabawy ruchowe, spacery, zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym. |
11.00–11.30 | Przygotowanie do obiadu. |
11.30-12.30 | Czynności porządkowe po obiedzie.
Obiad. |
12.30–13.30
|
Odpoczynek dzieci – słuchanie muzyki relaksacyjnej lub bajek nagranych lub czytanych przez nauczyciela.
Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form zabawy (wg indywidualnych potrzeb dziecka). Zabawy integrujące grupę. Pzygotowanie do podwieczorku. |
13.30–14.00 | Podwieczorek |
14.00–17.00
|
Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form zabawy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe; prace porządkowe w kącikach tematycznych.
Zajęcia stymulujące, rozwijające funkcje percepcyjno-motoryczne i społeczno-emocjonalne. Słuchanie opowiadań/bajek nauczyciela. |
Uchwała RP nr 8. 2023r.
Ramowy rozkład dnia dla dzieci starszych
6.00–8.15
|
Schodzenie się dzieci do przedszkola.
Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in. zabawy: konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe. Praca indywidualna z dzieckiem. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia poranne. |
|
8.15–8.30 | Przygotowanie do śniadania, m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów. | |
8.30–9.00 | Śniadanie
Czynności porządkowe po śniadaniu. |
|
9.00–9.30
Zajęcie 1
|
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową.
Zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Język angielski. Czas realizacji zajęć dostosowany jest do indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych dziecka.
5-latki: 20–30 minut 6-latki: 30–35minut |
|
9.30–10.30
Zajęcie 2
|
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową.
Czas realizacji zajęć dostosowany jest do indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych dziecka.
5-latki-20–30 minut 6-latki-30–35minut Religia Ćwiczenia gimnastyczne (2 razy w tygodniu) |
|
10.30–11.00
|
Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form zabawy na świeżym powietrzu: zabawy ruchowe, spacery, zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym, gry terenowe | |
11.00–11.30 | Przygotowanie do obiadu, m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów. | |
11.30-12.00 | Obiad.
Czynności porządkowe po obiedzie. |
|
12.00–13.30
|
Odpoczynek poobiedni/kwadrans na bajkę/słuchanie muzyki relaksacyjnej.
Zajęcia dodatkowe zgodnie z harmonogramem zajęć przedszkolnych. Zajęcia dla dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Przygotowanie do podwieczorku |
|
13.30-14.00 | Podwieczorek. | |
14.00–17.00
|
Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe; prace porządkowe w kącikach tematycznych;
Zajęcia stymulujące, rozwijające funkcje percepcyjno-motoryczne i społeczno-emocjonalne. Zabawy rozwijające indywidualne zainteresowania i zdolności. Słuchanie opowiadań/bajek nauczyciela. Zabawy dowolne na świeżym powietrzu. |